Fontos, hogy sportoljon a gyerek!

A magyar szülők csak az idegen nyelvi képzést tartják a sportnál fontosabb oktatáson kívüli tevékenységnek gyermekeik számára - idézi az MTI a Nézőpont Intézet közvélemény-kutatással foglalkozó részlegének, a Kutatópontnak a felmérését.

Az idegen nyelvi képzést a szülők 78 százaléka, míg a rendszeres testedzést 69 százaléka tartja lényegesnek - tartalmazza a kutatás. A szülők testmozgás iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a mindennapi iskolai testnevelés bevezetése elnyerte tetszésüket: 55 százalékuk nagyon hasznosnak, 25 százalékuk inkább hasznosnak ítélte az intézkedést.

0 Tovább

Kevesebbet szemetel a Henkel

A Henkel közzétette a 2013. évi fenntarthatósági jelentését, amely a vállalat által az elmúlt évben megtett fontos környezetvédelmi és társadalmi jellegű előrelépéseket részletezi. Az egyik fő szempont az alkalmazottak aktív bevonása és képzése világszerte. A mostani, 23. jelentés a fenntartható termékinnovációkat is kiemelten kezeli. Ezek az erőfeszítések mindig összhangban állnak a vállalat hosszú távú céljával, vagyis a hatékonyság megháromszorozásával 2030-ra.

A Henkel két éve mutatta be fenntarthatósági stratégiáját, amelyben körvonalazta a vállalat hosszú távú célját: többet elérni kevesebből, és az erőforrások felhasználásának hatékonyságát a háromszorosára növelni 2030-ra. Ambiciózus célja elérése érdekében a Henkel tavaly is a fenntartható fejlődést elősegítő megoldások megvalósítására koncentrált. Ezekbe beletartoznak az innovatív termékek, a közös projektek a közösség, iparág és a politikai szféra szereplőivel, valamint számos fenntarthatósági kezdeményezés, amelyekben mintegy 47 000 alkalmazott érintett világszerte.

„A fenntarthatósági jelentésben említett példák azt mutatják, jó úton járunk céljaink eléréséhez. Az, hogy az alkalmazottaink értik a fenntarthatóság lényegét és elkötelezettek iránta, kulcsfontosságú szerepet játszik a sikerünkben. Ezért is integráltuk a fenntarthatósági kérdéseket a házon belüli képzési programjainkba, és továbbra is így tervezzük” – mondta Kathrin Menges, a humánerőforrás-terület alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

A programok között egyaránt megtalálhatóak a munkahelyi biztonság valamint speciális továbbképző programok a fejlődő piacokon dolgozó jövő generációja számára. A „fenntarthatósági nagykövetek” program az egyik legfontosabb képzési kezdeményezés volt 2013-ban. A program olyan készségekkel gazdagítja az alkalmazottakat, hogy hozzáértően adhassák át a fenntarthatóság fontosságát a munkatársak, a beszállítók, a vásárlók, a fogyasztók, valamint az iskolások felé. A program 2012-es indulása óta a Henkel mintegy 1500 fenntarthatósági nagykövetet részesített képzésben, akik eddig több mint 15 000 iskolást oktattak a fenntarthatóságra 25 országban.

A dolgozók speciális képzési programjain kívül az elmúlt pénzügyi évben a fenntartható innovációmenedzsment is az egyik kiemelt terület volt. A termékinnováció elengedhetetlenül fontos szerepet játszik, ha az életminőség javítása kevésbé függ az erőforrások felhasználásától. A fenntartható innovációnak egyaránt meg kell felelnie a minőség, környezetvédelmi kompatibilitás és a társadalmi felelősségvállalás kritériumainak, például azzal, hogy csökkenti a gyártáshoz felhasznált nyersanyagok vagy a termék előállításához szükséges energia mennyiségét. A Henkel ezeket a kérdéseket partnereivel szoros együttműködésben kezeli a teljes értékláncon keresztül. Az együttműködés gyakran a beszállítókkal kötött együttműködési megállapodások vagy a vásárlókkal és kereskedőkkel közös projektek formájában valósul meg.

A Henkel egyik erőssége, hogy stratégiáját a fenntarthatósághoz igazítja. A vállalat innovációs képességeivel együtt ez lehetőséget ad arra, hogy a Henkel tovább erősítse a fenntarthatóság terén betöltött vezető szerepét, amelyet 2013-ban ismét megerősített a nemzetközi rangsorokban. A Henkel a hetedik egymást követő évben volt szektora vezetője a Dow Jones Globális Fenntarthatósági Indexben. Tizenharmadik éve szerepel folyamatosan a nemzetközi FTSE4Good indexben, és hatodszor választották be a világ legetikusabb vállalatai közé.

A fenntarthatósági stratégiai mutatószámok pozitív trendje 2013-ban is a Henkel által a hatékonyság és biztonság javítására tett folyamatos erőfeszítéseket bizonyítja. Az elmúlt tizenegy évben például a vállalat 51 százalékkal csökkentette a víz- és 44 százalékkal az energiafogyasztását, valamint termelési tonnára vetítve 47 százalékkal kevesebb hulladékot termelt. A szóban forgó időszak során a munkahelyi balesetek száma 90 százalékkal csökkent. 

0 Tovább

Összegyűlnek az adatbirodalom idegenvezetői

A média és az internet nagyágyúi térképezik fel a magyar piac jelenlegi és jövőbeni helyzetét a március közepére kitűzött konferenciasorozaton. Választ adnak a legaktuálisabb közösségi médiás, kereső- és mobilmarketinges kérdésekre, problémákra, valamint megvitatják, mi legyen, az IT-ipar által termel irdatlan adatvagyonnal.

„Ha jól csinálom, beszélnek rólam”, „Nincs többet online videó”, „Minden like egyenlő”, „A ló másik oldala”, „Van mit tanulni a fiataloktól”, „Húspiac, fejvadászat és álláskeresés” – néhány előadás címe, amelyek a digitális és reklámszakma nagyszabású tavaszi rendezvényének „Az Evolution – az online evolúció napja” című konferenciasorozat menetrendjében szerepelnek.

A március 12-13-ára kitűzött kétnapos, a budapesti Hotel Danubius Hélia szállodában tartandó rendezvényen többek között a keresőmarketingről, a mobilos marketingmegoldásokról, a hagyományos és új médiatartalmak jelenéről és jövőjéről tartanak előadásokat.

Csermely Ákos, a rendezvényt szervező – az Internet Hungary és a Média Hungary házigazdájaként ismert – Média Hungária Kft. vezetője közölte: lényegében három, de egy helyen megrendezett konferenciáról van szó, amelyen a magyar média- és online-piac nagyágyúi is jelen lesznek.„Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, Baló György tévés riporter mellett olyan nagy cégek magyarországi szakértői, vezetői is benne vannak a szereposztásban, mint a Google, a Microsoft, a Magyar Telekom, Kirowski” – tette hozzá.

Big Data, big problem?

A rendezvényen az említettek mellett olyan fontos kérdésekre is választ keresnek a résztvevők, mint az információtechnológiai szakzsargonban Big Dataként emlegetett adatvagyon kezelése, hasznosítása. A mai világban ugyanis hatalmas adatállomány termelődik napról napra, az okostelefonok térnyerésével pedig még komolyabb bővülésről beszélhetünk.

A folyamatból adódó problémát az üzleti világ is felismerte. Sőt, a döntéshozók ma már tisztában vannak azzal, hogy a felhalmozódó adathegyben lévő információk megfelelő kezelése, strukturálása nagyon komoly értéket jelent. A téma időszerűségét az is jelzi, hogy számos felmérésből, köztük a technológiai szektor egyik óriása, a Cisco egy tavalyi kutatásából az derül ki, hogy a Big Data a következő évek egyik legfontosabb szegmense lesz az IT-iparnak, méret pedig dollármilliárdokban mérhető világszerte.

0 Tovább

Magyar kabin Zetor-sofőröknek

Évente 3 ezer fülkevázat szállít a Zetornak a magyar Agrikon KAM.

A több mint 300 embernek munkát adó Agrikon KAM többek között a cseh traktorgyártól, a Zetortól kapott - nemzetközi tenderen elnyert - megrendelés miatt 3 millió eurós beruházást hajtott végre. Ennek keretében ultramodern, robottechnológiát alkalmazó gyártósort telepítettek az üzembe. 

A több mint 35 éves gyártási tapasztalattal rendelkező magyar vállalat a saját szegmensében az európai piacon ötödik legnagyobb vállalatnak számító Agrikon KAM nagymértékű árbevétel-növekedéssel számol a következő időszakban. 2014-ben 25 millió euróval számolnak, 2016-ban pedig már 40 millió euró közelében lehet a bevétel.

Az Agrikon KAM egyébként a Zetor harmadik magyar beszállítója. 

0 Tovább

Kulcsokból lesz a Bohócdoktorok hangszere

3 millió forintot gyűjtöttek a Persil mosószert vagy Silan öblítőt vásárolók a SPAR és az INTERSPAR üzleteiben a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány számára. A negyedszer megrendezett jótékonysági akciónak hála útnak indul a „ZeneKaraván” elnevezésű vadonatúj program, amelynek keretében speciális törődést igénylő gyerekek arcára varázsolnak mosolyt a Bohócdoktorok.

Idén is sikerrel zárult a Henkel, a Spar és a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány együttműködése. Mindenki, aki 2013. november 21. és december 11. között Persil mosószert vagy Silan öblítőt vásárolt az üzletláncban, a mosóporok esetében kilogrammonként 10 forinttal, mosótablettáknál kilogrammonként 20 forinttal, mosógéleknél és öblítőknél literenként 10 forinttal, míg Persil Duo-Caps vásárláskor literenként 30 forinttal támogatta a Bohócdoktorok működését.

Rékay Ágnes, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány ügyvezető igazgatója elmondta: különösen nagy öröm, hogy a támogatásnak hála egy hiánypótló program indulhat el immár Magyarországon is. A „ZeneKaraván” a Bohócdoktorok számára egy izgalmas feladat, hiszen ez az új műsor kifejezetten a speciális törődést igénylő gyerekeknek szól.

Az idei akció egyik különlegessége, hogy a támogatók régi, már nem használatos kulcsaikat is felajánlhatták jótékony célokra, ugyanis a Bohócdoktorok február végén induló „ZeneKaraván” elnevezésű projektjében a kulcsok ritmushangszerként funkcionálnak. A vadonatúj műsor keretében a vidám doktorok speciális törődést igénylő gyerekekhez látogatnak el, ahol zenélnek, énekelnek, és a gyermekeket, mint muzsikusokat vonják be az előadásba. A kiosztott kulcsok segítségével a gyerekek maguk válnak zenekarrá és a játék lehetőséget hagy az improvizációra, így megfelel a speciális közönség elvárásainak.

Güray Yildiz, a Henkel Laundry & Home Care üzletág igazgatója hozzátette: az immár negyedik alkalommal meghirdetett jótékonysági akció nemcsak a Henkel, de a vásárlók szívéhez is közel áll, hiszen az ő segítségük nélkül nem jöhetett volna létre ez a különleges program. A Henkel biztos abban, hogy a ZeneKaraván is hatalmas örömet okoz majd a gyerekeknek.

A mosollyal gyógyító doktorok 1996 óta dolgoznak a gyermekek és idősek gyógyulásáért, hiszen tudományos kutatások is bizonyítják, hogy a nevetés segíti a betegek gyógyulását. A képzett Bohócdoktorok fáradhatatlanul járják a kórházakat és idősotthonokat, hogy néhány óráig a problémák helyett, a zene és tréfálkozás játssza a főszerepet.

A videó az alábbi linken tekinthető meg: http://vimeo.com/86002310

0 Tovább

goodnews

blogavatar

Jó és hasznos hírek.

Utolsó kommentek