Dagadtak a pénztárak

Kiváló évet zártak a Stabilitás Pénztárszövetséghez tartozó önkéntes nyugdíjpénztárak. A  vagyon fejenként 100 ezer forinttal, 12 százalékkal nőtt, az átlagos éves hozam pedig meghaladta a 8 százalékot, ami remek eredmény a mai alacsony kamatokat biztosító befektetési környezetben. 

A Stabilitás Pénztárszövetséghez tartozó, a teljes szektor több mint 90 százalékát lefedő önkéntes nyugdíjpénztárak a múlt év során fokozatosan növelték az összesített vagyonukat,  az év végén 912 milliárd forintot tartottak nyilván, ami több mint 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget.

Közel 100 ezer forint plusz egy év alatt

Bár ez is látványos növekedést jelent, főleg az évtizedes mélypontra süllyedő infláció és az  alapkamat csökkenése miatt jelentősen mérséklődő betéti kamatok fényében, az egy tagra jutó vagyon még nagyobb mértékben emelkedett. A Stabilitás Pénztárszövetség adatai szerint a szervezettel együttműködő önkéntes pénztárak egy főre vetített vagyona 831,48 ezer forintra rúgott 2013 végén, szemben az egy évvel korábbi 743 ezer forinttal. A közel 100 ezer forintos gyarapodás, 12 százalékos növekedést jelent, amely kivételes eredménynek számít a mai befektetési környezetben.

Az önkéntes kasszák átlagos éves hozama 2013-ban 8 százalékos volt, ami a mostani, alacsony kamatkörnyezetben kitűnő teljesítmény. A tavalyi eredmények mellett a hozamadatokról is beszámoltak a Stabilitáshoz tartozó önkéntes kasszák. A 10 éves átlagos éves hozam pedig megközelítette 7,7 százalékot, ami a 4,87 százalékos 10 éves átlagos éves inflációt figyelembe véve megközelíti az évi 2,8 százalékos reálhozamot.

Az összesített vagyon és az egy főre jutó vagyon látványos emelkedéséből, valamint az attraktív hozamadatokból az is látszik, hogy az önkéntes pénztári megtakarítás nem egyszerűen versenyképes a többi, hosszú távú megtakarítással, hanem a legjobbak közé tartozik - kommentálta az adatokat Lehoczky László, a Stabilitás Pénztárszövetség elnöke. Hozzátette, az önkéntes pénztári megtakarítások mellett szól, hogy viszonylag alacsony összegű befizetésekkel is fenntartható, emellett a konstrukció kedvező eleme, hogy a pénztárak alacsony költséggel dolgoznak. Az is a konstrukció rugalmasságát jelzi, hogy átmenetileg fel is függeszthetőek a befizetések, adott esetben pedig a pénztártag kölcsönt is felvehet a kasszától, de lekötésre is van mód, valamint 10 év után teljesen adómentesen hozzájuthat a megtakarításai hozamához. Lehoczky szerint az önkéntes pénztári megtakarításhoz kapcsolódó szolgáltatások, kedvezmények, a kiváló eredmények és a 
befizetések után igénybe vehető adókedvezmény emelkedése miatt a múlt év során
lényegében stagnáló, 1,1 millió taglétszám az idén számottevően növekedhet.

Rekordot hoztak a tagok befizetései

A Stabilitás Pénztárszövetség szerint az adókedvezmény növekedése is hozzájárulhat ahhoz,  hogy az egyéni befizetések tovább emelkedjenek. „Az egyéni befizetések egy éve negyedévről negyedévre meghaladják a munkáltatói befizetéseket. 2013 utolsó három hónapjában ráadásul rekord született. A tagi (egyéni) befizetések közel 17 milliárd forintos összege 6,8 milliárddal haladta meg a munkáltatói befizetéseket, hasonló mértékű különbségre pedig korábban nem volt példa” – fogalmazott Lehoczky László. A múlt év egészében egyébként az önkéntes pénztárak több mint 86 milliárd forint bevételre tettek szert, ez szerény, 1 százalékos csökkenést jelent éves szinten. Ugyanakkor 2013-ban a tagok összesen 50,8 milliárd forintot fizettek be, ami 16 százalékos emelkedés a bázishoz képest, míg a munkáltatói befizetések 43,6 milliárd forintról 36,1 milliárd forintra, azaz 17
százalékkal csökkentek.

A pénztártagok bizalmának az erősödését jelzi, hogy kilépés miatti, a várakozási idő letelte előtti, de a felhalmozási időszakon belüli kifizetéseket magában foglaló szolgáltatásokra tavaly 23,3 milliárd forintot költöttek a pénztárak, ami jelentős csökkenést jelent az egy évvel korábbi 54,8 milliárdos kifizetéssel szemben. Az önkéntes pénztárakba tavaly több mint 22 ezer új tag lépett be, míg a kilépők száma meghaladta a 60 ezret. Egy évvel korábban közel 40 ezer új belépő volt, és több mint 92 ezren léptek ki. Az önkéntes pénztárak működési vesztesége 2013-ban 490 millió forint volt, ez kevesebb, mint fele az egy évvel korábbinak. A kasszák ráadásul 2013 utolsó három hónapjában már pozitív - 3,3 millió forintos - működési eredményt értek el, szemben az előző negyedévek veszteségével. A pénztárak a hozamból a
működési alap javára történt átcsoportosítások révén tavaly működési tartalékukat
összességében 730 millió forinttal tudták növelni. 

0 Tovább

Magyarország nem kér a deflációból

Az elmúlt években súlyos válsággal küzdő déli országokban az árak csökkenése, vagyis a dezinfláció jelenthet kockázatot a következő időszakban, de Magyarországon annak ellenére, hogy évtizedes mélypontra csökkent az infláció, nem tartanak deflációtól a Coface szakértői, akik kedvező folyamatként értékelik a GDP várható, szerintük 1,5 százalékos növekedését.

A Coface, a világ egyik vezető hitelbiztosítója legfrissebb elemzésében kitér arra: a legfrissebb adatok szerint tavaly decemberben az uniós államokban összességében 1 százalékos, az eurózónában 0,8 százalékos volt az infláció, ami jóval elmarad az Európai Központi Bank által kitűzött, az árstabilitási szintet jelentő 2 százaléktól. 

Az eurózóna déli régiójában lévő országoknak újabb kockázatokkal kell számolniuk, több euróövezeti országban negatív volt az infláció: Görögországban -1,8 százalék, Cipruson pedig -1,3 százalék, tehát az árak csökkentek ezekben az országokban.
A Coface szakértői rámutatnak: a deflációs környezetet eredményező árcsökkenés csak első látásra kedvező egy-egy gazdaságban, például a háztartások számára, ám hosszú távon minden gazdasági szereplő rosszul jön ki belőle.

A defláció azért veszélyes, mert mérséklődnek az árak, csökken a kereslet, az emberek a jövőbeni alacsonyabb ár reményében elhalasztják a vásárlásaikat. A Coface elemzése szerint az eurózónát tekintve a deflációs kockázat azokban az országokban a legjelentősebb, amelyekben magas a munkanélküliség, csökken a bérszínvonal, valamint jelentős a vállalatok és az állam eladósodottsága, ezért a dél-európai országok vannak a leginkább veszélyben.

A cég elemzői úgy vélik: Magyarországon az infláció évtizedes mélypontra süllyedt, elsősorban a kormányzati intézkedés alapján megvalósult rezsicsökkentés hatására. Az elemzők deflációs veszélyt nem látnak, sőt, a pozitív elemek között említik, hogy az export támogatni fogja a fejlődést. Emellett a magyar jegybanki hitelprogram eredményeként új munkahelyek jöhetnek létre és a bérek is emelkedhetnek.
Az elemzés összeállítói összességében a tavalyi 1 százalék után 1,5 százalékos GDP-növekedést várnak 2014-ben, ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy a késedelmes hitelek aránya még mindig jelentős, és a magyar vállalatokat tekintve magas a hitelkockázat szintje.

A Coface csoport a világ egyik vezető hitelbiztosítója, ügyfeleinek különböző megoldásokat kínál a pénzügyi kötelezettségeik elmulasztásából fakadó kockázatára, a hazai piacon és export terén egyaránt. A csoport 4 600 alkalmazottat foglakoztat világszerte 66 országban világszerte. A cégcsoport minden negyedévben közzéteszi 158 ország kockázati értékelését.

0 Tovább

Virtuális kilátó Budapestre

Egy speciális repülő szerkezetre erősített professzionális fényképezőgéppel készített nagy felbontású gömbpanoráma-képeken mutatja be Budapest nevezetességeit a SkyViewAIR – ingyenesen elérhető - virtuális kilátója.  

Két éven át tartó projekt keretében kivételes fotósorozatot készített Budapestről Szabó Péter fotós és a fiatal magyar fejlesztők által alapított és működtetett SkyviewAIR. A csapat által megépített speciális repülő szerkezetre (drón), pontosabban egy többkarú helikopterre erősített professzionális fényképezőgéppel Budapest nevezetességeiről készültek panorámafotók.   

A 2013 nyarán készített felvételek utómunkálatai a napokban fejeződtek be, és elindult a nevezetességeket bemutató weboldal, amely a készítők szerint egy virtuális kilátót nyit Budapestre. A budapest.skyviewair.com oldalról ingyenesen elérhető kilátóból akár otthonról is megtekinthetőek például a Hősök teréről vagy a Parlamentről készült fotók, de számos más nevezetesség is szerepel a repertoárban - mondta Pethe Attila a SkyViewAIR fejlesztő csapatának vezetője.

A több fotóból összefűzött, nagy felbontású – 500 megapixeles - képek az egér segítségével nagyíthatóak, és forgathatóak is, így akár a Hősök terén lévő szobrok arcát is meg lehet nézni, majd forgatás után az Andrássy út vége is láthatóvá válik. A fejlesztők szerint az oldal turistacsalogató funkciót is betölthet a jövőben. (A nagyszabású projektben részt vevő Szabó Péter nem először vágott bele hasonló projektbe: néhány évvel ezelőtt a világ legnagyobb felbontású fényképének elkészítésével szerzett hírnevet.)

Pethe Attila, a drónról azt mondta, speciális repülő szerkezetet egyre több területen, például a filmiparban alkalmazzák, mivel olcsó, könnyen használható és kivételes megoldásokat tesz lehetővé. Azt is hozzátette: a jövőben a SkyViewAIR-nél újabb fotóprojekteket terveznek a drón alkalmazásával.

0 Tovább

Terméktervező-bajnokság a Henkelnél

A „Henkel Innovation Challenge” arra buzdítja a hallgatókat, hogy kétfős csapatokat alakítva képzeljék magukat egy üzletfejlesztési vezető szerepébe és a fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve, alkossanak meg a vállalat egyik üzletága – Beauty Care, Laundry & Home Care, Adhesive Technologies – számára egy újszerű terméket a jövőben várható trendeknek megfelelően.


A verseny alatt a Henkel széles körű szakmai támogatást nyújt a csapatoknak: a jelentkezők a regisztrációt követően hozzáférést kapnak a Henkel saját Learning Management rendszeréhez, ahol megtalálhatják a felkészüléshez szükséges e-learning anyagokat. Az elődöntőbe bejutó csapatok egy-egy tapasztalt Henkel-vezetőt kapnak, aki mentorként segíti az innovatív koncepció tökéletesítését. A mentorálás során a fiatal tehetségek üzleti tapasztalatokra és felbecsülhetetlen értékű személyes kapcsolatra tehetnek szert, valamint részletes betekintést nyerhetnek a vállalat életébe.

A verseny nagykövetei idén a Henkel gyakornoki programjában résztvevő diákok lesznek, akik a saját generációjuk körében ismertetnek meg minél több hallgatót a lehetőséggel, illetve társaikkal csapatot alkotva indulhatnak a versenyen. 


A diákokat idén a Henkel vezetőinek személyes támogatása mellett e-learning tananyagok – pl. marketingstratégiáról és prezentációs technikákról szóló előadások – és web-es szemináriumok is segítik termékük vagy koncepciójuk kidolgozásában. Mindezek teljes mértékben összhangban állnak a verseny szlogenjével: „Alkoss, tanulj és fejlődj. Hozz létre egy innovatív ötletet. Tanulj a saját mentoroddal. Fejlődj a verseny során.”


A „Henkel Innovation Challenge" szakiránytól függetlenül nyitva áll a vállalkozó kedvű diákok előtt, legyen szó gazdasági, műszaki, illetve természettudományokról. Idén 4 kontinens 30 országának diákjai vehetnek részt a versenyen: tizenkét európai ország, kilenc nemzet az ázsiai-csendes-óceáni térségből, három latin-amerikai ország, az Egyesült Államok és öt ország a Közel-Kelet és Afrika térségből. Új résztvevőként idén Tunézia, Egyiptom és Törökország csatlakozik a versenyhez.

0 Tovább

Ez van online videó helyett

Nem létezik olyan, hogy online videó, mára inkább olyan platformfüggetlen mozgóképes tartalomról érdemes beszélni, ami egyre komolyabb helyet követel magának a kommunikációs mixben. Ráadásul a technológia fejlődésével mára a hatékonyság mérése és a tévés kampányokkal való együtt tervezése sem okoz már gondot – így foglalható össze a Mindshare, az EVO Media és a Live Info által megrendezett On The Spot konferencián előadó szakemberek főbb mondanivalója. Az első ízben megrendezett konferencián a hazai piaci szereplők mellett olyan nemzetközi nagyágyúk képviseltették magukat, mint a Google, vagy a világ legnagyobb videoplatformja, a 6300 kiadói és vállalati ügyféllel – köztük olyanokkal, mint a New York Times, a Turner vagy a Red Bull - rendelkező Brightcove.

Konferencia szervezői azt tűzték ki célul, hogy elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével mutassák be azokat az új trendeket a mintegy száz fő meghívottnak, amelyek az online videókban rejlő kommunikációs lehetőségek hazai adaptálását jelentik. A Google képviseletében Kovács Péter arra hívta fel a figyelmet, hogy az internetes felhasználók már nem egyszerűen online videókat fogyasztanak a legtöbben, hanem kiváló minőségű és főként jelentős mennyiségű valódi, értékes tartalmat. Az óriáscég ezért a felhasználók által létrehozott videók mellett a saját gyártású tartalmak gyártás irányába mozdul, Budapesten heteken belül megnyílik a Google negyedik saját stúdiója (Creator Space), ahol tartalomgyártók kapnak ingyenes lehetőséget elképzeléseik megvalósítására.

A videós tartalmak mennyiség mellett elsősorban a minőségre hívta fel a figyelmet előadásában Cassandra Zuffante, a Brightcove Észak- és Közép Európai partnerkapcsolati igazgatója. A szakember elsősorban arra a trendre hívta fel a figyelmet, hogy több nemzetközi márka igen jelentős tartalomgyártóvá nőtte ki magát. Elég csak a Red Bullra gondolni, ahol maga a márka szinte tartalommá válik, vagyis a hirdetői üzenet maga a tartalom, direkt eladást ösztönző üzenet nélkül. A világ legnagyobb videoplatformjának képviselője meglepő adatokkal is szolgált: kutatásaik szerint egy videós tartalmat is kínáló weboldalon 85 százalékkal nagyobb eséllyel történik eladás, mint egy olyan oldalon, ahol nincs ilyen tartalom.

Hazai vizekre evezve Pásztor András, a Live Info ügyvezetője az itthoni tapasztalatok mellett a régiós lehetőségekről is szólt. Az AP nemzetközi hírügynökség exkluzív videós tartalmát egységes értékesítési disztribúciós hálózatba szervező társaság vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy ezekkel a tartalmakkal elsősorban olyan felhasználókat érhetnek el nagyon hatékonyan a hirdetők, akik a televíziót alig, vagy egyáltalán nem néznek. Szintén ezt az aspektust emelte ki Gazsó Gábor, az EvoMédia értékesítési igazgatója is, aki szerint a jogtiszta és minőségi videós tartalom helyet követel magának a kommunikációs mixben, amit a legjobban az bizonyít, hogy egy prémium videós tartalomhoz kapcsolódó hirdetés értéke a szakember szerint egy 7 perces primetime reklámblokk spotjával mérhető össze. A felhasználók elkötelezettek és sokkal affinisabbak egy rövid reklámspot iránt.

Demeter Zsófia az R-Time képviseletében az online videós tartalommal kapcsolatos mérési és tervezési nehézségekről is beszélt, de hozzátette: a társaság kutatásai szerint az online videós tartalom elérése 23 százalékkal magasabb, mint egy klasszikus banneré. Ambruszter Géza, a Gemius Hungary országmenedzsere egy esettanulmányon keresztül bizonyította, hogy az online videóval megtámogatott kampány jóval hatékonyabb a csak tévés megjelenésnél. A konferencia zárásaként viszont a Mindshare képviseletében Kiss Krisztina és Pánczél Gabriella olyan tervezési-mérési eszközt mutatott be a konferencia résztvevőinek, amelynek használatával az online videók kommunikációs mixhez hozzáadott értéke többé nem válik megkérdőjelezhetővé: a nemzetközi trendeknek megfelelően a médiaügynökségnél együtt tervezhetővé vált a tévé az online videóval.

A konferencia vendégeit Mautner Zsófia, gasztroblogger, az RTL Klub műsorvezetője látta vendégül.

A konferenciát a Mindshare Budapest Facebook élőben lehetett figyelemmel kísérni. Az oldalon az előadások most is megtekinthetők:

https://www.facebook.com/MindshareBudapest?sk=app_472195666227055&app_data

0 Tovább

goodnews

blogavatar

Jó és hasznos hírek.

Utolsó kommentek