Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magyarországon 100 ezer embert érint az autizmus

Világszerte 100 millió, Magyarországon pedig hozzávetőleg 100 ezer ember él autizmussal. Az Autizmus Világnapja alkalmából a Mosoly Otthon Alapítvány arra hívja fel a figyelmet, hogy az autizmus nem betegség, amely gyógyítható, hanem egy állapot, amivel együtt kell élni.

Világszerte összesen mintegy 100 millió ember él autizmussal az amerikai AutismSpeaks.org oldal szerint, Magyarországon pedig - az Autisták Országos Szövetsége adatai alapján - minden századik emberből egy autista, azaz 100 ezer ember érintett. A gyakran értelmi elmaradottsággal is párosuló autizmus első pillantásra talán csekély problémának tűnhet egy könnyebben azonosítható fogyatékossághoz viszonyítva, a vele élők számára azonban mégis nagyon megnehezíti, szinte lehetetlenné teszi a társadalomba történő beilleszkedést. A fogyatékosságok közül napjainkban az autizmus spektrumzavarban érintettek száma növekszik a leggyorsabban.

A Magyarországon 11 autista lakóotthonban 217 autizmussal élő fiatalt támogató Mosoly Otthon Alapítvány az Autizmus Világnapja apropóján arra hívja fel a figyelmet, hogy az autizmus nem egy betegség, amelyet gyógyítani lehet, hanem egy állapot, amelyben segítséget kell nyújtani az érintettnek és családjának.

A Mosoly Otthon Alapítvány által támogatott otthonok az itt lakó fiatalok igényei szerint vannak kialakítva, ezzel megteremtve azt a légkört, amiben az autizmussal élő biztonságban érezheti magát és megfelelő környezetben fejlődhet. Az alapítvány a beérkezett támogatásokat a lakóotthonok fenntartására fordítja, valamint hat helyszínen autista specifikus művészetterápiás programot tart fent és finanszíroz. A Mosoly Otthon Művészeti Program keretén belül ötven autizmussal élő fiatal rajzol heti rendszerességgel.

A művészetterápiás foglalkozásokon született alkotások közül válogatott mintákat és motívumokat az alapítvány saját dizájnmárkája, az Autistic Art egyedi termékein jeleníti meg. Az autizmussal élő fiatalok rajzai hernyóselyem sálakat, kötött pulóvereket és exkluzív noteszeket díszítenek. A dizájntermékek értékesítéséből és az alkotások árveréséből befolyó összegből a lakóotthonokat és a Mosoly Otthon Művészeti Programot támogatják.

Czunyi Zsuzsa, a Mosoly Otthon Alapítvány ügyvezetője elmondta: „Az általunk támogatott lakóotthonok civil fenntartásúak, a kapott állami normatíva mértéke csekély, így nap mint nap a fennmaradásukért küzdenek. Az alapítvány védőhálót jelent ezeknek a szervezeteknek. Ezen túlmenően pedig a MOHA Művészeti Programon keresztül autista specifikus fejlesztést biztosít a bentlakók számára. Ez abban a tekintetben is kiemelten fontos, hogy azok az autisták, akiknek az alkotásai megjelennek egy-egy dizájn terméken, tulajdonképpen a saját ellátásukhoz járulnak hozzá.”

Az Autistic Art termékek elérhetők a márka saját webáruházában (http://shop.autisticart.hu/), ahol az autizmus világnapja alkalmából, április 2-án minden termék 20 százalékos kedvezménnyel vásárolható meg. Egy termék megvásárlásával nem csak mi leszünk gazdagabbak egy divatos, egyedi termékkel, de egyúttal a Mosoly Otthon Alapítvány munkáját is segítjük, hogy jobbá tehessék az autisták életét.

0 Tovább

Közel 200 ezer élő autóhitel-szerződést érint az elszámolás

Az elszámolás 180-200 ezer élő lakossági devizahiteles autófinanszírozási szerződést érint, ezek összesen körülbelül 300 milliárd forintos tartozást foglalnak magukba. Az elszámolás azonban nem csak a meglévő, hanem már lezárt autófinanszírozási szerződésekre is vonatkozik. Ezekkel együtt - durva becsléssel - 1000 milliárd forint körüli szerződésállományt érint az elszámolás - közölte a Magyar Lízingszövetség.

Minden elszámolásban érintett lízingcég, illetve azok jogutódja a meghatározott, 2015. április 30-i határidőig kiküldi az autóhiteleseknek az elszámolásról szóló levelet - közölte a Magyar Lízingszövetség. Lévai Gábor, a szervezet főtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy a lízingügyleteknél nem kerül sor a devizaalapú szerződések, azaz a tartozások forintosítására.

Az elszámolás azokra a magánszemélyekre vonatkozik, akik 2004. május 1. és 2014. július 26. között kötöttek finanszírozási szerződést, valamint azokra a megszűnt szerződésekre, amelyek bármilyen okból 2009. július 26-a után szűntek meg. A főtitkár az elszámolásról azt mondta: "Az érintett szerződéseknél a korábbi kamatváltoztatások és az alkalmazott árfolyamrés alapján újra kell kalkulálni a tartozást. Ennek alapján a lezárt autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek pénzt kapnak vissza, akiknek pedig élő szerződésük van, azoknak a tartozása csökken az elszámolás eredményeként".

0 Tovább

100 ezer szerződéssel van beljebb a K&H

A teljes magyarországi piacon 273 ezer szerződést kötöttek az utóbbi kgfb-kampány során, a K&H biztosítója pedig 100 ezer feletti szerződéskötést tudhatott magáénak. A társaság jelenleg 830 ezer kgfb-szerződést kezel. A K&H biztosítója szerint az átlagdíjakat érdemes a helyükön kezelni, a piacon pedig további növekedés várható.

A magyarországi nem életbiztosítási piac a Magyar Biztosítók Szövetsége adatai szerint tavaly 392,3 milliárd forintos díjbevételt ért el, ami 3,9 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. A K&H biztosítójának a nem életbiztosítási ága összesen 18,1 milliárd forintos díjbevételt ért el 2014-ben, ez pedig közel 2 százalékos többletet jelent az előző évhez képest.

0 Tovább

Dr. Fábián Ágnes a 2014-es év menedzsere!

Az Év Menedzserének választotta dr. Fábián Ágnest, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatóját a Menedzserek Országos Szövetsége. 
A menedzserszövetség elnöksége kiemelkedő vállalatirányítási tevékenységéért, szaktudásáért, és példamutató vezető munkájáért díjazta a globális vegyipari vállalat magyar leányvállalatának vezetőjét.


Szakmai díjjal ismerték el dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatójának munkáját a 21. alkalommal megrendezett Menedzserbál és Díjátadó Gálán. „Az Év Menedzsere 2014” díjat elnyerő szakember 1996 óta dolgozik a Henkel Magyarország Kft.-nél, és pályafutása alatt több különböző pozíciót töltött be a vállalatnál. Henkeles karrierjét key account menedzserként kezdte az Adhesive Technologies üzletág lakossági- és szakipari területén, majd ugyanitt értékesítési vezetőként, később kelet-európai értékesítési igazgatóként, és üzletág-igazgatóként dolgozott. Üzletág-igazgatói pozíciója mellett 2011 óta tölti be a vállalat ügyvezető igazgatója tisztséget is. Több szervezetben is szerepet vállal: elnökségi tagja a Joint Venture Szövetségnek, a Branded Goods Associationnek, valamint tagja a TopWomanager Clubnak.

„Nagy örömmel tölt el, hogy nagyon erős mezőnyben nyertem el a díjat. Az elismerés megerősít abban, hogy jó irányba haladunk a Henkellel. Egy sikeres vezető mögött mindig áll egy profi, támogató csapat, és hálás vagyok a kollégáimnak a mindennapi munkájukért és bizalmukért” – mondta dr. Fábián Ágnes.

A menedzserszövetség elnöksége a kiemelkedő vállalatirányítási tevékenységéért, szaktudásáért, és példamutató vezetői munkájáért ítélte oda dr. Fábián Ágnesnek az elismerést. Az értékelésben szerepet kapott még az üzleti eredményesség és hatékonyság, az elmúlt időszakban elért sikerek, valamint a vállalati elismertség.

Dr. Fábián Ágnes hozzátette: mind az anyavállalat, mind pedig a két gyárat is működtető magyar leányvállalat sikeres évet zárt 2014-ben. A Henkel árbevétele 16,428 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra emelkedett.


Középpontban a sokszínűség
A Henkel stratégiájában kiemelt szerepet kap a sokszínűség, a sokszínű – nemzetiség, nemek és életkor szerint is vegyes – csapatok jobb eredményeket érnek el, és versenyelőnyt jelentenek a vállalat számára. A vállalaton belül a menedzserek közel 33 százaléka nő, top menedzseri pozíciókban pedig közel 21 százalék az arányuk. A vállalat célja, hogy ezek az arányok évről-évre növekedjenek. A magyar leányvállalat pedig különösen szép eredménnyel rendelkezik e tekintetben: a női vezetők aránya a Henkel Magyarország menedzsmentjében 42 százalék.

Fábián Ágnes személyesen is fontosnak tartja, hogy a jövő vezetőit szakmai tapasztalataival segítse, a Phd- és MBA-fokozatot szerzett szakember rendszeresen tart előadásokat olyan felsőoktatási intézményekben, mint a Budapesti Corvinus Egyetem, az Andrássy Egyetem vagy a Budapesti Gazdasági Főiskola Külgazdasági Kara.

„Szívügyemnek tekintem a fiatal szakmai utánpótlás támogatását is. Örömmel teszek mindig eleget felsőoktatási intézmény felkérésének, legyen szó óraadásról, szakmai kerekasztal-beszélgetésekről vagy vizsgabizottsági feladatokról” – emelte ki dr. Fábián Ágnes.

0 Tovább

A nyugdíjbiztosítás segíti az életbiztosítási piacot

Az államilag támogatott nyugdíjbiztosítások jelentős szerepet játszottak abban, hogy az életbiztosítási piac 2014-ben fordulóponthoz ért, és lassan visszatalál a válság előtti szintre. A K&H biztosítója tavaly a piaci növekedést meghaladva, jellemzően két számjegyű bővülést ért el az életbiztosítási díjbevételekben és díjtartalékban. A társaság a teljes piacon a díjbevételek tekintetében idén ismét egy számjegyű növekedést és a bankbiztosítók további térnyerését várja. A nyugdíjbiztosításokkal megalapozható a megfelelő időskori életszínvonal, a K&H-nál az ügyfelek döntő többsége a rendszeres díjas konstrukciókat preferálja, kétharmaduk 6-12 ezer forintos díjat fizet havonta. Ha időben elkezdi valaki a spórolást, akkor nyugdíját akár átlagos jövedelmének 25-30 százalékával egészítheti ki 15 évig.

Az alacsony infláció, a háztartások pénzügyi mozgásterének bővülése, illetve az alacsony kamatkörnyezet átrendezte a megtakarítások összetételét: a betétállomány csökkent, a közép- és hosszú távú megtakarítások, köztük az életbiztosítások és nyugdíjbiztosítások esetében megindult a növekedés.

0 Tovább

goodnews

blogavatar

Jó és hasznos hírek.

Utolsó kommentek