Minden lakásban előfordulnak problémák, dugulás, csőtörés, beázás és még sorolhatnánk. A legrosszabbkor jöhetnek, és csak kapkodjuk a fejünket, hogy kihez forduljunk, ráadásul a gyors segítségnek általában borsos ára lehet. 

Eltörik a falban a vízvezeték, eláztatja a lakást a mosógép, betörik az ablak a viharban, zárat kell cserélni - ezeket a biztosítási szakzsargonban bagatell károknak nevezik.

Bár kisebb károkról van szó, a lakástulajoknak kényelmetlenséget okoznak, nem beszélve a kárelhárítással járó kiadásokról, amit azonnal elő kell teremteni. 

A K&H-nál egy-egy esetre átlagosan 19,9 ezer forint kárkifizetés történt az elmúlt három évben. Ezen belül a legalacsonyabb összegű kár alig több mint 4 ezer forintos volt, a kárkifizetések négyötöde – 85 százaléka – meghaladta a 10 ezer forintot, 95 százalékuk azonban 35 ezer forint alatt maradt. 

A lakásbiztosításokhoz kapcsolódó lakásszerviz-szolgáltatás jelenti a megoldást, amely a nap 24 órájában elérhető, és megfelelő segítséget nyújt. Ráadásul a kárt elhárító a szakember költségeit a biztosítótársaság fizeti legfeljebb 35 ezer forintos értékhatárig.